Luc Coussement

Luc CoussementLuc CoussementLuc Coussement

Luc Coussement

Luc CoussementLuc CoussementLuc Coussement
  • Home
  • Services
  • About
  • Contact
  • NL
  • Meer
    • Home
    • Services
    • About
    • Contact
    • NL
  • Home
  • Services
  • About
  • Contact
  • NL

Strategie en Leiderschap

Voor welke uitdaging staat jouw bedrijf?

Heb je beslist om je bestaande Commerciële, Business of Klanten Strategie aan te passen? Ben je op zoek naar Leiderschapsversterking in Commerciële, Communicatie of Operationele domeinen van je onderneming? 

Met mijn brede ervaring op vlak van Bedrijfstransformatie en Strategische ontwikkeling, hebben ik alles in huis om je plannen te doen slagen.


Mijn ervaring strekt zich uit over:

  • het evalueren van bestaande strategieën, 
  • het ontwikkelen van nieuwe strategieën, 
  • het ontwerpen van nieuwe bedrijfsstructuren, 
  • het leidinggeven in een multiculturele structuur, met directe en indirecte rapporteringslijnen


Jouw oplossingen zullen in de praktijk gezet worden op een tastbare en efficiënte manier, in volle samenwerking met jouw bestaande of nieuw te vormen teams.


Alle Strategische- en Leiderschap-projecten worden gerund:

  • op een “agile-based”-projectbeheer, 
  • op maat voor jouw type onderneming


Mijn aanpak omvat steevast:

  • workshops rond Strategische Ontwikkeling, Strategische Drivers en Strategische Planning 
  • duidelijk gedefinieerde strategische doelstellingen
  • het meten van de engagementsgraad d.m.v. K.P.I.'s en rapportering met behulp van dashboards 


Samen met je team ga ik zeer hands-on en pragmatisch “all the way”, van de ontwerptafel tot aan implementatie en uiteindelijke uitrol.


Contacteer me voor meer

Veranderingsmanagement

Het hoofd bieden aan de vele bedrijfsuitdagingen, vereist een continue verandering.

  

Met Senior Management Services bied ik onmiddellijk inzetbare managementervaring in het leiden van teams en projecten naar:

  • een geplande Business Transformatie,
  • een Digitale Transformatie, 
  • de Creatie van nieuwe Business Units,
  • de implementatie van nieuwe Strategieën,
  • de integratie van een nieuwe Management Structuur
  • en de integratie van teams.


Het hoofd bieden aan de vele bedrijfsuitdagingen, vereist een continue verandering in alle domeinen van je onderneming. Het moeilijkste deel van dit permanent veranderingstraject is het eigenlijke starten ervan. Op dit gebied bied ik een heel brede ervaring op vlak van veranderingstrajecten onder de vorm van Project beheer en het Managen van de hiermee gepaard gaande veranderingen doorheen je bedrijf.


Alle veranderingsprojecten worden met je bestaande of nieuwe teams gerund

volgens een “agile-based” projectbeheer en bevatten steeds:

  • een workshopreeks rond 
    • Impact, 
    • Reikwijdte, 
    • Strategieverbinding,
    • Eigenaarschap 
    • en af te leveren Resultaten.
  • een pragmatische actieplanning 
  • en systematische voortgangscontrole, 
  • onder de vorm van stappenplannen, dashboards en rollenmatrixen, 


Contacteer me voor meer

Klantervaring

Klantgericht ondernemen

  

Dankzij de ruime ervaring in het leiden van Klantfocus projecten in de voorbije jaren, bied ik een bewezen aanpak voor alle Klantgerichte projecten. Deze omvat steevast:


  • (Indien nodig), starten vanaf het ontwikkelen van een Klantenstrategie
  • het definiëren en implementeren van op maat gemaakte antwoorden op de Klant Ervaring-noden van jouw Onderneming


Om dit in kaart te brengen heb ik volgende elementen uit mijn Klant Ervaring-aanbod, op maat van de noden van jouw bedrijf, ter beschikking:

  

  • Klant Ervaring Proces-stroomdiagrammen, 
  • “Customer Journey”-visualisatie,
  • Impact Analyses, 
  • Kwaliteitsmanagement-Werksets 
  • en Contextgevoelige Raakvlakkaarten 


Elk Klant Ervaring-project wordt gerund op een “agile-based” 

projectbeheer met:

  • Werksessies rond Engagement op elk niveau van je bedrijf
  • het onderzoeken van welke aanpassingen er dienen te gebeuren op de Klant Ervaring-kaart
  • het helpen van jouw teams om alle bevindingen om te zetten in werkbare acties en coaching-trajecten.


Tot slot, en niet op z’n minst, breng ik de Klant Ervaring binnen je bereik door middel van gezamenlijk gedefinieerde dashboards en cijferrapportering.


Contacteer me voor meer

Over mezelf

Luc Coussement


Een ervaren, klant & ROI-gedreven senior manager, met 30+ jaren ervaring en kwaliteiten in een brede waaier van onmiddellijk inzetbare kennis in strategie en business ontwikkeling, organisatie structuur ontwerpen, commerciële visie creatie, key-account management, klant ervaring, kwaliteitszorg, communicatie en verandering management

Gepassioneerd door verandering, klanten en werken met mensen, haalt het beste uit uw teams door een creatieve en emotionele leiderschapsstijl.


Doorheen een ruime carrière als projectleider op Senior Management niveau in kleine, middelgrote en grote internationale bedrijven, werden er verscheidene projecten succesvol afgerond op vlak van Digitale Transformatie, Strategie Ontwikkeling, Ontwerpen van Organisatie Structuren, Klant Ervaring, Klanten Contact, Kwaliteit Management, Digitale Media en Operationeel Management.


C.V. van Luc Coussement
  • Home
  • Sustainability
  • About
  • Resume Luc Coussement
  • Privacy Policy
  • Cookie Notices

Senior Management Services

Copyright © 2021 Senior Management Services - All rights preserved

Ondersteund door GoDaddy